Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowley, Aimee; Howley, Craig
TitelSocial Class and the Egalitarian Ethos: Case Study from a Rural School Serving Amish Children
Quelle(2007), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRural Schools; Social Class; Religious Cultural Groups; Ideology; Educational Change; Case Studies; Equal Education; Social Values; Cultural Influences; Social Influences; Low Income Groups; Mathematics Instruction; School Culture; Poverty; School Role; Parent School Relationship; Student Participation; Student Motivation; Socioeconomic Status
AbstractThis paper draws on data from a case study of a rural school located in an Amish community to offer a description of and then to theorize about the manifestation of egalitarianism in schools and communities. In particular, it explores two theoretical perspectives on egalitarianism, one primarily cultural in focus and the other primarily structural. The culturalist explanation would locate egalitarianism at the nexus of a community's values and norms of practice. Hofstede (2001), for example, contrasts individualist and collectivist cultures as well as cultures with greater and lesser tendencies to ascribe power differentials to different individuals and groups. In contrast, a structural view would focus on the way economic structures influence social relations, thereby creating practices embedding greater and lesser degrees of equality. In a sense, then, one explanation assumes that ideology broadly informs social and economic relations, whereas the other assumes that economic relations broadly inform social dynamics and the ideologies arising from them. (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: