Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJorgensen, Shirley; Fichten, Catherine S.
TitelLinking Grades and College Graduates' Perceptions of Obstacles and Facilitators: A Cautionary Tale
Quelle(2007), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRelationship; Grade Point Average; College Graduates; Student Attitudes; Self Disclosure (Individuals); Disabilities; Academic Accommodations (Disabilities); Access to Education; Foreign Countries; United Kingdom (England)
AbstractWe set out to compare the relationship between the standardized grade averages (CRC scores) of recent college graduates with and without disabilities at a large English CEGEP [College of General and Professional Education]. We also examined the relationship between graduates' perceptions of facilitators and obstacles to academic success, and their exit CRC scores. In the course of our research, we found that many graduates self-reported a disability, even though they had not registered with the college to receive disability related services. Because little is known about graduates with disabilities who do not register, we examined the scores of graduates with disabilities more closely, comparing those who had and had not registered for disability related services. (Contains 3 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: