Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLips, Dan; Feinberg, Evan; Marshall, Jennifer A.
InstitutionHeritage Foundation, Washington, DC.
TitelThe Charter State Option: Charting a Course toward Federalism in Education. Backgrounder No. 1987
Quelle(2006), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Federalism; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Change Strategies; National Standards; School Restructuring; Charter Schools; Educational Policy; Policy Analysis; Educational Development; Educational Assessment; Educational Indicators; United States
AbstractAcross the United States, nearly 50 million students are served by 96,000 public schools. Federal policymakers cannot be expected to diagnose the diverse learning needs of these students and to craft solutions adequate to meet all of them. Four decades, eight reauthorizations of the Elementary and Secondary Education Act, and expenditure of billions of federal dollars have not succeeded in improving student achievement. The authors advocate that Congress should seek to restore federalism in education governance in order to encourage state and local leadership that is more directly accountable to parents and taxpayers, by enacting a charter state option. Congress should allow all states to enter into an alternative contractual arrangement with the federal government in which they would be freed from federal program mandates while taking responsibility for results. Such federalism would create an environment in which promising state and local education strategies can flourish. (Contains 24 footnotes and 2 charts.) (ERIC).
AnmerkungenHeritage Foundation. 214 Massachusetts Avenue NE, Washington, DC 20002-4999. Tel: 202-546-4400; Fax: 202-546-8328; e-mail: info@heritage.org; Web site: http://www.heritage.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: