Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchulte, Laura; Danielson, Lana; Conway, David; Clark, Paul
InstitutionNebraska Univ., Omaha.
TitelAvoiding the Pitfalls: A Comprehensive Approach to Meeting NCATE's Standard 2
Quelle(2006), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Teacher Education Programs; Institutional Evaluation; Educational Assessment; Alignment (Education); Data Analysis; Outcomes of Education; Program Evaluation; Standards
AbstractThe U.S. Department of Education recognizes the National Council for Accreditation of Teacher Education (NCATE) as an accrediting body for colleges and universities that prepare educators for P-12 schools (Leibbrand, 2006). To receive NCATE accreditation colleges and universities must meet each of NCATE's six standards for high quality educator preparation. Only about 70% of institutions seeking NCATE accreditation are meeting all six standards (Mitchell, 2006). Of those institutions that do not meet all six standards, most of them have difficulty meeting Standard 2 (Mitchell, 2006; Nowinski, 2005). In this article, a comprehensive approach to developing and documenting an assessment system is discussed with processes to avoid the pitfalls in meeting Standard 2. The processes used included: (a) documenting the body of knowledge, skills, and dispositions candidates should possess upon completion of their educator preparation programs, (b) aligning assessments and standards, and (c) collecting and analyzing data in the comprehensive and integrated assessment system. (Contains 4 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: