Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSherman, Thomas F. (Hrsg.); Lundquist, Margaret (Hrsg.)
InstitutionWinona State Univ., MN.
TitelWinona State University Action Research in Music Education
Quelle(2004), (132 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMusic Education; Action Research; Music Activities; Visual Arts; Art Education; Grade 4; Creativity; Listening; Interdisciplinary Approach; Student Attitudes; Student Surveys; Musical Composition; Teaching Methods; Grade 3; Movement Education; Grade 1; Academic Achievement; Minnesota
AbstractThese papers are partial fulfillment of the requirements for the Master of Science Degree in Education at Winona State University in Winona, Minnesota. The cohort included a variety of licensure areas that represent most levels and content areas of K-12 education. The students were encouraged to keep their questions and hypothesis directed at specific issues in their teaching environment. The papers follow American Psychological Association (APA) format. Papers in this document include: (1) Will Listening to Music in the Learning Environment Enhance the Perception of the Visual Art Experience for Students? (Mary Gail Anderson); (2) Will Teaching Music Composition through an Integrated, Transformative or a Nonintegrated, Mimetic Approach Produce a Greater Increase in Student Understanding of Note and Rest Values? (Nancy Johnson); and (3) How Will the Absence of Movement from the Music Curriculum Affect Students' Learning and Musicality? (Susan Jystad). (Individual papers contain references.) [Abstract modified to meet ERIC guidelines.] (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: