Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarmel, Tom; Woods, Davinia
TitelLifelong Learning and Older Workers
Quelle(2004), (85 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Foreign Countries; Lifelong Learning; Labor Market; Educational Attainment; Education Work Relationship; Older Adults; Older Workers; Participation; Employment Qualifications; Age Differences; Gender Differences; Australia
AbstractDiscussion about Australia's ageing population has focused on the importance of increasing labour force participation rates of older people. This paper examines the influence of education and training on the participation of older people in the labour market, and the pay-off of undertaking education and training as an older-person compared to earlier in life. On the whole, the results indicate the more qualifications the better, and education, lifelong learning and training are beneficial to maintaining and increasing employment rates. Qualifications acquired later in life have as good, and in some cases, better, pay-off to employment-to-population rates for older age groups, suggesting education is an effective strategy for older people seeking employment. The authors also suggest that increasing education levels will partially offset the impact of ageing on labour force participation. (Contains 93 tables and 8 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Centre for Vocational Education Research Ltd. P.O. Box 8288, Stational Arcade, Adelaide, SA 5000, Australia. Tel: +61-8-230-8400; Fax: +61-8-212-3436; e-mail: ncver@ncver.edu.au; Web site: http://www.ncver.edu.au/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: