Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGertler, Paul; Patrinos, Harry; Rubio-Codina, Marta
InstitutionWorld Bank, Washington, DC.
TitelEmpowering Parents to Improve Education: Evidence from Rural Mexico. Impact Evaluation Series Number 4. World Bank Policy Research Working Paper 3935
Quelle(2006), (31 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Effectiveness; Foreign Countries; Transfer Programs; School Based Management; Rural Areas; Disadvantaged Youth; Educational Quality; Compensatory Education; Empowerment; Educational Improvement; Governance; Qualitative Research; Instructional Effectiveness; Parent Role; Grants; Mexico
AbstractMexico's compensatory education program provides extra resources to primary schools that enroll disadvantaged students in highly disadvantaged rural communities. One of the most important components of the program is the school-based management intervention known as Apoyo a la Gestion Escolar, (AGEs). The impact of the AGEs is assessed on intermediate school quality indicators (failure, repetition and dropout), controlling for the presence of the conditional cash transfer program. Results prove that school-based management is an effective measure for improving outcomes, based on an over time difference-in-difference evaluation. Complementary qualitative evidence corroborates the veracity of such findings. (Contains 5 tables, 5 figures, and 21 footnotes.) [This policy research working paper was produced by World Bank Publications.] (Author).
AnmerkungenWorld Bank Publications. 1818 H Street NW, Washington, DC 20433. Tel: 202-458-4500; Fax: 202-552-1500; Web site: http://publications.worldbank.org/online
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: