Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Graham
InstitutionAssociation of Teacher Educators, Reston, VA.
TitelDeveloping Mathematical Thinking
Quelle(2006), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Student Motivation; Teaching Methods; Mathematics Education; Problem Solving; Mathematics Skills; Thinking Skills; Time Factors (Learning)
AbstractWorking with his daughter and her friend on a problem-solving task gave Graham Jones the opportunity to reconsider how best he might help. This document describes how he went about assisting the girls in solving the problem. In assisting, Graham decided to present the girls with a three part lesson, which would lead to the solution. He stresses the use of "waiting time," to allow the girls to think about the problem for themselves and for him not to solve the problem for them. (Contains 2 figures and 3 notes.) [This article appears in Mathematics Teaching Incorporating Micromath, March 2006.] (ERIC).
AnmerkungenAssociation of Teacher Educators. 1900 Association Drive Suite ATE, Reston, VA 20191-1502. Tel: 703-620-3110; Fax: 703-620-9530; Web site: http://www.ate1.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: