Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrucker, John; Yamamoto, Kentaro; Kirsch, Irwin
InstitutionNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy, Boston, MA.
TitelThe Relationship of the Component Skills of Reading to Performance on the International Adult Literacy Survey (IALS). NCSALL Research Brief
Quelle(2005), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterVocabulary Skills; Reading Comprehension; Adult Literacy; Oral Language; Reading Skills; Decoding (Reading); Reading Fluency; Profiles; Student Needs; International Adult Literacy Survey
AbstractThis research brief highlights key findings from a study that is a subset of a larger study being conducted jointly by NCSALL's John Strucker and Kentaro Yamamoto and Irwin Kirsch of the Educational Testing Service (ETS). This study builds on the proposition that a reader's comprehension performance is largely determined by his or her abilities in two areas--print components and meaning components--and that learners' skills, and therefore instructional needs, vary depending upon their relative strengths and weaknesses in these component areas. Print components include decoding accuracy and fluency; meaning components include oral vocabulary skills. The study also continues work done by Strucker and NCSALL's Rosalind Davidson to develop reading profiles of IALS Levels 1 and 2 adults that will be informative for teachers, administrators, and policymakers in the field of adult literacy. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenNational Center for the Study of Adult Learning and Literacy (NCSALL). 44 Farnsworth Street, Boston, MA 02210. Tel: 617-482-9485; e-mail: ncsall@worlded.org; Web site: http://www.ncsall.net.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: