Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUusimaki, Liisa; Nason, Rod
TitelCauses Underlying Pre-Service Teachers' Negative Beliefs and Anxieties about Mathematics
[Konferenzbericht] 28th, Bergen, Norway, July 14-18, 2004.
Quelle(2004), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Mathematics Anxiety; Student Teacher Attitudes; Preservice Teachers; Foreign Countries; Elementary School Teachers; Negative Attitudes; Stress Variables; Elementary Education; Australia
AbstractThis article reports on a study that investigated the causes underlying a sample of eighteen third-year Australian pre-service primary teachers' negative beliefs and anxiety about mathematics. It was found that most of the participants' maths-anxiety could be attributed to their primary school experiences in learning mathematics. Situations such as teaching mathematics or being evaluated in mathematics were noted as particularly stressful and mathematical topics such as algebra, space and number sense were specifically identified to cause maths- anxiety. The paper concludes with a brief discussion about the implications of these findings for an ensuing program whose purpose is to help these pre-service teachers address their negative beliefs and anxieties about mathematics. [For complete proceedings, see ED489597.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education, 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Web site: http://igpme.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: