Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAnnie E. Casey Foundation, Baltimore, MD.
TitelKIDS COUNT Data Book, 2005: State Profiles of Child Well-Being
Quelle(2005), (197 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1060-9814
SchlagwörterQuantitative Daten; Poverty; Low Income Groups; Justice; Social Indicators; Well Being; Children; Substance Abuse; Depression (Psychology); Employment; Family Income; Family Violence; Public Policy
AbstractClearly, the issues in this year's KIDS COUNT Data Book essay represent some of the most formidable barriers facing parents who are trying to connect to the workforce. Substance abuse, domestic violence, prior incarceration, and depression can potentially paralyze even the most eager and enterprising parents and jeopardize the economic security and future of their children, but the evidence affirms--that it is possible to help these particularly vulnerable parents address and overcome these obstacles. Taking these solutions to scale, however, will require a significant commitment on the part of federal, state, and local leaders. Policies need to be reconsidered, resources need to be redeployed, services need to be integrated, skills need to be bolstered, and new partnerships need to be forged. Although this is a significant challenge, it is also an absolute necessity. (Contains 93 endnotes, maps and tables offering statistical profiles for 50 states, and the District of Columbia, 3 appendices, definitions and data sources, and primary contact information for Kids Count projects.) (ERIC).
AnmerkungenAnnie E. Casey Foundation, 701 St. Paul Street, Baltimore, MD 21202. Tel: 410-547-6600; Fax: 410-547-6624; Web site: http://www.aecf.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: