Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLehr, Fran; Osborn, Jean; Hiebert, Elfrieda H.
InstitutionPacific Resources for Education and Learning, Honolulu, HI.
TitelA Focus on Comprehension. Research-Based Practices in Early Reading Series
Quelle(2005), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterObservation; Classrooms; Reading Comprehension; United Kingdom (Reading)
AbstractA major goal of reading comprehension instruction is to help students develop the knowledge, skills, and strategies they must possess to become proficient and independent readers. However, although decades of research have revealed a great deal of information about how readers get meaning from what they read and about the kinds of explicit instruction and activities that are most successful in helping students to become good readers, recent classroom observation studies indicate that students in typical elementary school classrooms still receive little in the way of effective comprehension instruction. The purpose of this booklet is to examine what research provides about factors that affect reading comprehension and about what instruction must contain and what it must do to help students become proficient comprehenders. This document begins by discussing exactly what is meant by reading comprehension. (ERIC).
AnmerkungenPacific Resources for Education and Learning, 900 Fort Street Mall, Suite 1300, Honolulu, HI 96813. Tel: 800-377-4773 (Toll Free); Fax: 888-512-7599 (Toll Free); e-mail: askprel@prel.org; Web site: http://www.prel.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: