Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJeong, Allan C.
TitelThe Effects of Communication Style and Message Function in Triggering Responses and Critical Discussion in Computer-Supported Collaborative Argumentation
[Konferenzbericht] 27th, Chicago, IL, October 19-23, 2004.
Quelle(2004), (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Mediated Communication; Interpersonal Communication; Persuasive Discourse; Language Styles; Discourse Analysis; Cooperation
AbstractThis study examined how differences in communication style affect how likely particular types of messages (e.g. arguments, evidence, critiques, explanations) were able to elicit critical responses during four online debates. Event sequence analysis was used to compare the response probabilities for each type of message across messages that used expository versus epistolary styles of communication observed in the four asynchronous threaded discussions. The results suggest that when a message is posted to challenge an opposing viewpoint, that message is significantly less likely to elicit a return response from the opposition when the message acknowledges individuals by name or presents a direct reference to an individual's preceding statements. A more detailed and exploratory analysis of the interactions revealed that this style of communication might have contributed to a decrease in the frequency of evidence and subsequent discussion of supporting explanations needed to defend the challenged viewpoints and arguments. (Author).
AnmerkungenAssociation for Educational Communications and Technology. 1800 North Stonelake Drive Suite 2, Bloomington, IN 47408. Tel: 877-677-2328; Tel: 812-335-7675; e-mail: aect@aect.org; Web site: http://www.aect.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: