Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTapia, Martha; Marsh, George E., II
TitelA Validation of the Emotional Intelligence Inventory.
Quelle(2003), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Students; Concurrent Validity; Emotional Intelligence; Higher Education; Measures (Individuals)
AbstractThis study examined the concurrent validity of the Emotional Intelligence Inventory (M. Tapia, 2001) and the Emotional Intelligence Scale (N. Schutte and others, 1998). The responses to the inventories of 234 college students, 84 males and 250 females, were analyzed. Correlations between the total score on the two scales were significant. Correlations between each subscale of the Emotional Intelligence Inventory and the Emotional Intelligence Scale were significant. Correlations were calculated across gender, and all correlations were significant. These results indicate that the Emotional Intelligence Inventory and the Emotional Intelligence Scale have concurrent validity across gender and by gender. (Contains 2 tables and 11 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: