Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAlberta Learning, Edmonton.
TitelCurriculum Summary: Grade Two, 2003-2004 = Sommaire des Programmes: 2e annee, 2003-2004.
Quelle(2003), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Standards; Educational Objectives; Elementary School Curriculum; Fine Arts; Foreign Countries; Grade 2; Health Education; Language Arts; Mathematics Education; Multilingual Materials; Physical Education; Primary Education; Science Education; Social Studies; State Curriculum Guides; State Standards; Canada
AbstractIntended for parents as a companion to the Alberta Curriculum Guides, this summary, in English- and French-language versions, uses an "at a glance" schematic to list the curricular goals for Grade 2 in Alberta. In addition to English language arts, mathematics, science, and social studies, goals cover art, music, health and life skills, physical education, optional subject areas (drama and languages other than English), and supports for learning, such as early literacy and special needs. The summary includes parent information on accessing additional information about the curriculum and learning resources, other languages that may be available at a child's school, and Web sites for additional information on education in Alberta. (HTH)
AnmerkungenLearning Resources Distributing Centre, 12360-142 Street, Edmonton, Alberta, Canada T5L 4X9. Tel: 780-427-5775; Fax: 780-422-9750; Web site: http://www.learning.gov.ab.ca. For full text of English version: http://www.learning.gov.ab.ca/parents/handbooks/summaries. For full text of French version: http://www.learning.gov.ab.ca/french/m-12/parentsManuel_parents/sommaires.asp.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: