Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBackon, Lois; Galinsky, Ellen; Brownfield, Erin; Sakai, Kelly
InstitutionFamilies and Work Inst., New York, NY.
Titel9/11: Looking Back, Moving Forward with 16 Lesson Plans To Help Children Cope and Contribute in Times of Crisis.
Quelle(2003), (69 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Childrens Art; Childrens Writing; Elementary Secondary Education; Lesson Plans; Resilience (Personality); Terrorism
AbstractThis book provides tools for educators to help children respond to traumatic events with resiliency and hope. Created as an extension of the "9/11 As History" initiative, the book provides an overview of 16 unique lesson plans created for children from pre-kindergarten through the 12th grade. It also contains selections from the writings of children who responded to an invitation to share their thoughts and feelings about September 11. These selections reflect the full range of views and thoughts expressed, and are presented as young people wrote them. (GCP)
AnmerkungenFamilies and Work Institute, 267 Fifth Ave., 2nd Floor, New York, NY 10016. Web site: www.911AsHistory.org. For full text of lesson plans: http://www.familiesandwork.org/911ah/911LBMF.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: