Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchmitt, Maribeth Cassidy (Hrsg.)
TitelLiteracy Teaching and Learning: An International Journal of Early Reading and Writing, 2000-2001.
Quelle5 (2001) 1-2, (149 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Early Intervention; Instructional Effectiveness; Literacy; Primary Education; Reading Difficulties; Reading Improvement; Reading Research; Student Development; California
AbstractThis scholarly journal, an official publication of the Reading Recovery Council of North America, was established to provide an interdisciplinary forum on issues related to the acquisition of language, literacy development, and instructional theory and practice. Articles in Volume 5, Number 1 are: "Affinities and Contradictions: The Dynamics of Social or Acquisition Learning" (Don Holdaway); "Is Early Literacy Intervention Effective for English Language Learners? Evidence from Reading Recovery" (Jane Ashdown and Ognjen Simic); and "Re-Conceptualizing a Change Model: Implementation of the Early Literacy Research Project" (Janet Scull and Neville J. Johnson). Articles in Volume 5, Number 2 are: "Children's Achievement and Personal and Social Development in a First-Year Reading Recovery Program with Teachers in Training" (Lorene C. Quay; Donald C. Steele; Clifford I. Johnson; William Hortman); "Inventing Literate Identities: The Influence of Texts and Contexts" (Prisca Martens and Susan Adamson); and "Teacher Leadership: A Key Factor in Reading Recovery's Success" (Jean F. Bussell). (NKA)
AnmerkungenReading Recovery Council of North America, 1929 Kenny Rd., #100, Columbus, OH 43210. Tel: 614-292-1795; Fax: 614-292-4404; Web site: http://www.readingrecovery.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: