Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAglo, John (Hrsg.); Lethoko, Mankolo (Hrsg.)
InstitutionInternational Bureau of Education, Geneva (Switzerland).
TitelCurriculum Development and Education for Living Together: Conceptual and Managerial Challenges in Africa. Final Report of the Seminar (Nairobi, Kenya, June 25-29, 2001) (Developpement du Curriculum et Education pour Vivre Ensemble: Problemes de Concepts et de Gestion en Afrique. Rapport Final du Seminaire (Nairobi, Kenya, 25-29 Juin 2001).
Quelle(2003), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Developing Nations; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Geographic Regions; Seminars; Africa; Burundi; Comoros; Congo; Eritrea; Ethiopia; Kenya; Mauritius; Nigeria; Rwanda; Seychelles; Somalia
AbstractThe Nairobi, Kenya, seminar sought to analyze existing official school curricula from the vantage point of their potential contribution to learning and to address the issue of curriculum management with a view to improving the capacity of basic schooling to contribute to enhanced social cohesion. This final report is divided into four parts. Part 1 contains "Final Report" (John Aglo and Mankolo Lethoko). Part 2 includes: "Curriculum Development for Living Together in Africa" (Mankolo Lethoko); and "Developpement du Curriculum pour Vivre Ensemble en Afrique" [written in French] (John Aglo). Part 3, "Selected Issues in a Regional Perspective," includes: "Education and Violence: Education in Emergency Situations--The Issue of Social Cohesion" (Audrey Osler); "Curriculum and Languages: Teaching in African Languages and Learning Strategies" (Jens Naumann); and "Post-Conflict Situations Some Useful Perspectives from Africa" (Mudiappasa Devadoss). Part 4, "National Reports," contains: "Burundi" [written in French]; "Comores" [written in French]; "Republique Democratique du Congo" [written in French]; "Eritrea" (Tefsamicael Gerahtu); "Ethiopia" (Dereje Terefe Gemechu); "Kenya" (J. Kiptoon); "Mauritius" (Hirinand Dansingani); "Nigeria" (Ebele Maduwesi); "Rwanda" [written in French]; "Seychelles" (Marie-Therese Purvis); and "Somalia" (Mohamed Abdulkadir). Annexes contain the participant list and guidelines for preparation of contributions. (BT)
AnmerkungenInternational Bureau of Education, P.O. Box 199, 1211 Geneva 20, Switzerland. Web site: http://www.ibe.unesco.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: