Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJurdak, Murad
TitelTechnology and Problem Solving in Mathematics: Myths and Reality.
Quelle(2000), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Curriculum Development; Educational Change; Educational Technology; Higher Education; Mathematics Education; Problem Solving; Secondary Education
AbstractThe paper will examine the role of technological tools, especially computers, as facilitators and non-facilitators in problem-solving in mathematics education. Examples of problem tasks will be given in each case. The paper will focus on over-generalizations made regarding the power of technology in mathematical problem solving. These over generalizations (which I shall label as myths) will be illustrated by problem tasks and results of the studies that were conducted at the American University of Beirut on mathematical problem solving in schools and out-of school by students and practitioners. The possible long-term effects of technology on problem solving in non-academic contexts are identified and discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: