Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtsuta, Hiromi
TitelImproving the Motivation of Unsuccessful Learners in the Japanese High School EFL Context.
Quelle(2003), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Cognitive Style; Cooperative Learning; English (Second Language); Foreign Countries; Learning Motivation; Learning Strategies; Relevance (Education); Second Language Learning; Secondary Education; Self Esteem; Student Motivation; Japan
AbstractThis paper discusses how to motivate unsuccessful English-as-a-Second-Language (ESL) learners in Japanese high schools. The first section examines the current status of teaching ESL to Japanese high school students. The second section focuses on how to motivate unsuccessful ESL learners (employing motivational strategies, creating a comfortable atmosphere, building students' confidence, making students more responsible for their learning, making the materials relevant to the students, teaching students learning strategies, and promoting cooperative learning). The third section offers practical suggestions for classroom application (applying learning styles theory, applying task-based learning, sample task-based learning lesson plan, and using first and second languages in instruction). The paper concludes that the best way to motivate unsuccessful ESL students is to use a variety of motivational strategies, incorporate these strategies into communication activities, and take students' learning styles into consideration. (Contains 18 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: