Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEllsworth, J'Anne
TitelLearner Centered Courses in the University: A Powerful and Meaningful Addition.
Quelle(2002), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; Educational Change; Higher Education; Learner Controlled Instruction; Teaching Methods
AbstractThe learner centered approach to university teaching could be a powerful and meaningful approach to course offerings, although never the only possible approach to college teaching. However, learner centered instruction is powerful and could alter retention rates, increase attendance, and change some discontent with present practices. Moving beyond lecture to learner centered instruction is difficult and requires hard work and strength on the part of the professor. Community building is required, especially in this era of ready information in which students can find so much from the Internet, and professors recognize that disseminating information is not the critical mission of higher education. The challenge of teaching is not in building a knowledge base, but in building people as practitioners of life and society. (Contains 40 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: