Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeckmann, Chris; Gehler, David
InstitutionLibrary of Congress, Washington, DC.
Titel1900 America: Historical Voices, Poetic Visions. Learning Page Lesson Plan.
Quelle(2002), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Epics; Group Instruction; High Schools; Integrated Activities; Lesson Plans; Literary Criticism; Mass Media Use; Primary Sources; Technology Uses in Education; United States History; United States Literature
AbstractTo better understand the turn-of-the-century United States, this interdisciplinary lesson (covering 6-8 weeks) integrates use of primary resources with historical and literary analysis. Students work in groups and express themselves creatively through a multi-media epic poem. The artistic models for the students' multi-media epic poem are Walt Whitman's "Song of Myself" (1855) and Hart Crane's "The Bridge" (1930). While completing this unit, students will: identify and interpret primary source documents within an historical context; evaluate and appreciate the dynamic nature life in the United States in a time of transition; recognize and then employ poetic skills: line, metaphor, symbol, image, form, meter, and other stylistic considerations; and integrate creative writing, historical analysis, and technology. This 10th through 12th grade lesson plan is suited for American History or American Literature, preferably together. (PM)
AnmerkungenThe Library of Congress, 101 Independence Ave., SE, Washington, DC 20540. Tel: 202-707-5000. For full text: http://memory.loc.gov/ammem/ndlpedu/lessons/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: