Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchulze, Patricia
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelBook Reviews, Annotation, and Web Technology.
Quelle(2003), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Book Reviews; Class Activities; Collaborative Writing; Internet; Journal Writing; Lesson Plans; Middle Schools; Reading Skills; Research Skills; Writing Skills
AbstractFrom reading texts to annotating web pages, grade 6-8 students rely on group cooperation and individual reading and writing skills in this research project that spans six 50-minute lessons. Student objectives for this project are that they will: read, discuss, and keep a journal on a book in literature circles; understand the elements of and collaborate on a book review; create a web site based on their book review; learn to use parenthetical references and a works-cited page in a research paper; use the Internet for research and write an individual research paper; and hyperlink their research papers to their book review. The instructional plan, lists of resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the project are included. Directions for anecdotal note taking and for the annotated book review, a rubric, instructions for using Microsoft Front Page 2000, and reflective journal instructions are attached. (RS)
AnmerkungenReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: