Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraue, M. Elizabeth; Kroeger, Janice; Brown, Christopher
TitelThe Gift of Time: Enactments of Developmental Thought in Early Childhood Practice.
Quelle(2003), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Developmental Stages; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Kindergarten Children; Learning Readiness; School Entrance Age
AbstractThis article explores the relationship between notions of development and practice in early education. Through an interpretive study of the experience of the "gift of time," the article follows small groups of children who delayed kindergarten entry, those who were relatively young but entered on time, and children retained in kindergarten to gain an understanding of how time promotes development. The article examines how ideas about typical development override attention to individual development. Further, such ideas promote a teacher-distant approach in which opportunities to scaffold learning are frequently missed. The article suggests heightened attention to developmentally responsive practicepractice that utilizes both knowledge of typical development and particular knowledge of specific children. (Author)
AnmerkungenFor full text: http://ecrp.uiuc.edu/v5n1/graue.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: