Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Grace; Shepard, Lorrie; Kinner, Freya; Rosenthal, Justin
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.; National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.
TitelA Survey of Teachers' Perspectives on High-Stakes Testing in Colorado: What Gets Taught, What Gets Lost. CSE Technical Report.
Quelle(2002), (84 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; State Programs; State Standards; Teacher Surveys; Teachers; Test Use; Testing Programs; Colorado
AbstractUsing a random sample of 1,000 Colorado teachers, this study surveyed the effects of standards, the Colorado Student Assessment Program (CSAP), and school report cards on instruction and test-related practices. Findings show that standards were perceived to have greater impact on improving instruction than did testing. Teachers said they aligned their curriculum, instruction, and lessons to the Colorado standards by adding important content. Attention to the state standards improved the quality of writing instruction and focused instruction in reading, probability, geometry, and mathematics problem-solving explanations. The reported effects of CSAP testing were more mixed. Attention to CSAP improved writing instruction but shifted instruction away from social studies and science, increased the time spent on test format practice, and lowered faculty morale. Nine appendixes provide additional information, including survey responses. (Contains 12 tables and 26 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: