Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBremer, Christine D.; Clapper, Ann T.; Hitchcock, Chuck; Hall, Tracey; Kachgal, Mera
InstitutionNational Center on Secondary Education and Transition, Minneapolis, MN.
TitelUniversal Design: A Strategy To Support Students' Access to the General Education Curriculum. Information Brief.
Quelle(2002), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Standards; Classroom Environment; Curriculum Design; Disabilities; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Instructional Design; Regular and Special Education Relationship
AbstractThis information brief explains principles of universal design as an approach to providing access for students with disabilities to the general education curriculum. The premise of universal design is that environments and products should be designed for maximum usability including flexible curriculum and learning environments to allow students with widely varying abilities to achieve established academic content standards. A table offers classroom examples of seven universal design principles. These include: (1) equitable use; (2) flexibility in use; (3) simple and intuitive; (4) perceptible information; (5) tolerance for error; (6) low physical effort; and (7) size and space for approach and use. Three overlying principles for adapting instruction to individual student needs are: first, multiple means of presentation of information; second, multiple means of expression by students; and third, multiple means of engagement for students. (Contains 17 references.) (DB)
AnmerkungenNational Center on Secondary Education and Transition (NCSET), Institute on Community Integration, University of Minnesota, 6 Pattee Hall, 150 Pillsbury Dr., SE, Minneapolis, MN 55455. Tel: 612-624-2097; Fax: 612-624-9344; e-mail: ncset@umn.edu. For full text: http://www.ncset.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: