Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLloyd, Doug; Turale, Sue
TitelNew Conceptions of Student Neediness and Directions for Better Responses.
Quelle(2001), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContext Effect; Coping; Economic Factors; Foreign Countries; Outcomes of Education; Postsecondary Education; Poverty; Stress Variables; Student Attitudes; Student Needs; Well Being; Australia
AbstractThis paper is about the issues relating to students lived experiences and responses associated with poverty. The authors argue that poverty is a limited and limiting concept. Instead, they focus on developing an understanding of the nature of needy students lived experiences, the impact of these on their well being and on success in several domains, and the strategies students may employ in coping with and overcoming need-related problems. This will be particularly useful for post-compulsory secondary students and those in further and higher education. The paper builds a theoretical analysis of stress and coping. It shows how a longitudinal study of the nature of needy students problems and experiences, the responses that are employed in seeking to manage these problems, and the outcomes that result over time will yield important new understandings for students, schools, universities, and policy makers. The framework allows an analysis of the influence of "place" (rural, regional, or urban) to identify context-specific differences in need, problems arising from need, coping strategies, and longer-term outcomes. (Contains 20 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: