Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionFoundation for Child Development, New York, NY.
TitelFoundation for Child Development Annual Report, 2001-2002.
Quelle(2002), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Annual Reports; Budgeting; Child Development; Childhood Needs; Children; Economic Factors; Fellowships; Financial Support; Grants; Immigrants; Organizations (Groups); Philanthropic Foundations; Poverty; Preschool Education; Program Descriptions
AbstractThis annual report details the activities of the Foundation for Child Development (FCD) for 2001-2002. Beginning the report is a brief description of the Foundations mission, its funding priorities, and application procedures. The report then presents the joint statement of the chair, Karen Gerard, and the president, Ruby Takanishi, focusing on FCDs firm commitment to policy-relevant research on low-income working families and their needs. The statement also notes that FCD will broaden its focus on universal prekindergarten to redesign how 3- to 8-year-olds in the United States are educated, and stimulate research and policy development related to immigrant children. The remainder of the annual report delineates the Foundation's response, research, policy, communications, and discretionary grants awarded in 2001-2002 in light of the September 11, 2001 terrorist attacks. The report concludes with a list of the Foundation's members of the board of directors and of various committees, and a list of council and staff members. (KB)
AnmerkungenFoundation for Child Development, 145 East 32nd Street, 14th Floor, New York, NY 10016-6055. Tel: 212-213-8337; Fax: 212-213-5897; Web site: http://www.ffcd.org. For full text: http://www.ffcd.org/pdfs/20012002_annual.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: