Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeligson, Michelle; MacPhee, Marybeth
InstitutionWellesley Coll., MA. Center for Research on Women.; Wellesley Coll., MA. Stone Center for Developmental Services and Studies.
TitelThe Relevance of Self at Work: Emotional Intelligence and Staff Training in After-School Environments. Working Paper Series.
Quelle(2001), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Child Relationship; After School Education; After School Programs; Child Caregivers; Cultural Influences; Emotional Intelligence; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Professional Development; Reflective Teaching; School Age Child Care; Staff Development; Teacher Administrator Relationship; Work Attitudes
AbstractAfterschool programs supplement students' academic preparation, provide adult supervision when parents are working, and provide an opportunity for adult social and emotional growth. This paper examines how adult educators in these programs can mobilize their inner resources and social-emotional aptitude to achieve good relationships with their co-workers and with the children in their care. Findings of the Bringing Yourself to Work Project, a professional development program for afterschool educators at Wellesley College, provides an empirical foundation for the relevance of emotional intelligence and relational psychology at work. The paper discusses issues of self-awareness, cultural boundaries, and the potential for adults to learn relational skills. (Contains 66 references.) (Author/KB)
AnmerkungenCenter for Research on Women, Wellesley College, 106 Central Street, Wellesley, MA 02481-8203. Tel: 781-283-2501; Web site: http://www.wcwonline.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: