Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSanta Maria, Karen
InstitutionArizona State Dept. of Education, Phoenix.
TitelViajando por la Carretera de la Educacion Especial: Una Guia para los Padres para Tener un Viaje Feliz y Seguro (Traveling the Special Education Highway: A Parent's Guide to a Safe and Happy Journey).
Quelle(2001), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Disability Identification; Due Process; Elementary Secondary Education; Eligibility; Individualized Education Programs; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Special Education; Student Characteristics; Student Placement; Teamwork
AbstractDesigned for Spanish-speaking parents, this brochure, written in Spanish, uses a car-trip analogy to describe special education services for students with disabilities. It addresses: (1) child find; (2) initial evaluation and eligibility determination; (3) categories of students who receive special education services and related services; (4) creating a home file to organize materials; (5) parent participation in multidisciplinary evaluation team meetings and recommended behaviors; (6) the purpose and the development of an Individualized Education Program (IEP); (7) initial student placement; (8) requirement that the student be placed in the least restrictive environment to receive appropriate services; (9) review and revision of the IEP; (10) revaluation and determination of eligibility; (11) procedural safeguards and parental notice of rights; (12) exiting the special education highway; (13) mediation and due process hearing when parties disagree; and (14) tips for dealing with hitting a "traffic jam" along the special education route. The brochure closes with a list of special education resource contacts in Arizona. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: