Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelComputers, Technology, and the Reading Curriculum.
Quelle(2002), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Formative Evaluation; Inservice Teacher Education; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Skills; Summative Evaluation; Technology Integration
AbstractUsing educational technology in reading instruction is one approach, among others, to assist students to increase reading skills. However, there are several reasons why technology is not increasingly used in the school setting, including lack of administrative support; failure to allocate a technology coordinator to help train teachers and coordinate technologies; a lack of funds and personnel to maintain equipment; and continual assessment of content acquisition through traditional methods. This paper discusses the following elements connected with technology use in schools: computer assisted reading instruction; formative and summative reading programs; planning a quality technology curriculum; and inservice education. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: