Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDufresne, Robert J.; Gerace, William J.; Mestre, Jose P.; Leonard, William J.
InstitutionMassachusetts Univ., Amherst. Physics Education Research Group.
TitelASK-IT/A2L: Assessing Student Knowledge with Instructional Technology. Technical Report.
Quelle(2000), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Cognitive Development; Communication (Thought Transfer); Computer Uses in Education; Evaluation; Formative Evaluation; High Schools; Higher Education; Physics; Science Instruction
AbstractThis paper describes the ASK-IT/Assessing-to-Learn (A2L) project which is an attempt to bring a strategic approach to learning, instruction, and communication. ASK-IT/A2L seeks to integrate formative assessment and instruction in the physics classroom at both the high school and college levels. The project and the approach are the result of years of experience teaching with and without instructional technology as well as years of experience in cognitive research. The goals are to facilitate the use of formative assessment in the classroom, show how technology can make the classroom more interactive, help teachers assess students' cognitive development, and study the role of technology in the classroom. The paper is divided into five sections on new attitudes for students, new roles for students, new roles for teachers, developing new items, and metacognition. (MM)
AnmerkungenFor full text: http://umperg.physics.umass.edu/gemsFolder/umperg2/umperg_2000_09.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: