Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBergen, Doris
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Champaign, IL.
TitelEl juego de aparentar y el desarrollo de los ninos pequenos (Pretend Play and Young Children's Development). ERIC Digest.
Quelle(2002), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Definitions; Educational Policy; Interpersonal Competence; Language Skills; Multilingual Materials; Preschool Children; Preschool Curriculum; Pretend Play; Theories
AbstractAlthough pretend play has long been part of the early childhood curriculum, recent emphasis on accountability in education seems to have led to a decline in the general understanding of the contribution that high-quality play can make to children's cognitive development in the early years. This Spanish-language Digest defines the cluster of concepts related to pretend play and cognition, briefly synthesizes the latest research on the role of pretend play in children's social and linguistic competence, and discusses challenges and policy directions suggested by these research findings. (Contains 12 references.) (KB)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Children's Research Center, University of Illinois, 51 Gerty Drive, Champaign, IL 61820-7469. Tel: 800-583-4135 (Toll Free); Tel: 217-333-1386; Fax: 217-333-3767; e-mail: ericeece@uiuc.edu. For full text: http://ericeece.org/pubs/digests/spanish.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: