Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCrandell, Carl C. (Hrsg.); Smaldino, Joseph J. (Hrsg.)
InstitutionAlexander Graham Bell Association for the Deaf, Inc., Washington, DC.
TitelClassroom Acoustics: Understanding Barriers to Learning.
Quelle101 (2001) 5, (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0042-8639
SchlagwörterLeitfaden; Acoustics; Classroom Environment; Elementary Secondary Education; Hearing Impairments; Public Schools; Special Needs Students
AbstractThis booklet explores classroom acoustics and their importance on the learning potential of children with hearing loss and related disabilities. The booklet also reviews research on classroom acoustics and the need for the development of classroom acoustics standards. Chapters examine: 1) a speech-perception model demonstrating the linkage between classroom acoustics adequacy and the development of a speech and language system, 2) the benefits of improving classroom acoustics by removing current acoustic barriers, 3) procedures for evaluating, measuring, and modifying noise and reverberation levels in the classroom environment, and 4) acoustic, technological, and rehabilitative solutions for improving classroom acoustics and speech perception in the classroom setting. References follow each chapter. (GR)
AnmerkungenPublication Sales Department, Alexander Graham Bell Association for the Deaf and Hard of Hearing, 2000 M St. NW, Suite 310, Washington, DC 20036; Tel: 202-337-5220 (voice); Tel: 202-337-5221 (TTY).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: