Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMoreno Garcia, Teresa (Hrsg.)
InstitutionBernard Van Leer Foundation, The Hague (Netherlands).
TitelParticipacion infantil (Child Participation).
Quelle(2000) 14, (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheportugiesisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1566-6476
SchlagwörterChildrens Rights; Classroom Environment; Early Childhood Education; Elementary Education; Multilingual Materials; Program Evaluation; Student Centered Curriculum; Student Participation; Student Role; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Young Children
AbstractThis Spanish- and Portuguese-language bulletin presents articles focusing on early childhood and elementary-age initiatives in which the children play a more active role than the usual model of teachers/adult project leaders taking the lead and the children following their directions. Each article covers a distinct project, thus examining the participation of children from different angles. The two articles about listening, "Listening Is the Key" and "Listening to the Littlest Ones" cover two research projects that focus on childrens participation as sources of communication rather than just receivers. The articles are as follows: (1) "Childhood Participation: Educational and Developmental Tool"; (2) "Rights in My Size: Citizens from Preschool On"; (3) "The Participation of Children"; (4) "The Media: A Thread for Connecting and Giving a Voice to the Expressions of Children and Young People"; (5) "'Child to Child': A Model of Practice in Nicaragua"; (6) "Listening Is the Key"; (7) "Listening to the Littlest Ones." The bulletin concludes with a list of relevant resources and a call for entries in the Bernard van Leer Foundation Poster contest. (BH)
AnmerkungenBernard van Leer Foundation, P.O. Box 82334, 2508 EH, The Hague, The Netherlands. Tel: 31-70-351-2040; Fax: 31-70-350-2373; e-mail: registry@bvleerf.nl. For full text: http://www.bernardvanleer.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: