Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSosin, Adrienne Andi; De Lawter, Kathryn
TitelSocial Constructs of Validity and Value in a Multi-Layered Action Research Investigation of the Global Perspectives Calendar Project for Teacher Education.
Quelle(2002), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Cultural Differences; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Global Approach; Group Discussion; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Researchers; Urban Schools
AbstractAn action research study addresses validity and value in teacher education by discussing thematic constructs and making specific normative underpinnings explicit. Concerned with developing teachers' abilities to create democratic classrooms and dispositions toward social justice, this study is a multi-layered, longitudinal inquiry into classroom processes and preservice teachers' constructions of meaning. Students design an artifact to be used as a multicultural calendar in a classroom. Through an interpersonal negotiation of meaning the researchers call collective reflection, the calendar artifact reveals presuppositions about cultural stereotypes, curriculum, and teaching. The methodological contribution of this research is the extension of an interpersonal discourse methodology, collective reflection, to embrace a textual dimension that offers an authentic path for developing global perspectives. (Contains 41 references.) (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: