Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDunlap, Celeste Elizabeth
TitelAn Examination of Gender Differences in Today's Mathematics Classrooms: Exploring Single-Gender Mathematics Classrooms.
Quelle(2002), (105 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Master of Education Thesis, Cedarville University
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Classroom Environment; Coeducation; Educational Strategies; Homogeneous Grouping; Intermediate Grades; Mathematics Achievement; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Sex Differences; Single Sex Classes; Womens Education
AbstractMuch research identifies a gender gap in mathematics and some research points to single-gender mathematics classrooms as a solution to the mathematics gender divide. A 7-week study was conducted in which 5th grade students (N=50) were organized into two mathematics classes. The goal was to examine whether single-gender mathematics classes had an effect on the achievement and attitudes of the female students. No statistical significance was noted in girls' achievement between a single-gender classroom and a coeducational classroom. (Contains 33 references.) (Author/DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: