Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJin, Qun; Ma, Jianhua; Huang, Runhe; Shih, Timothy K.
TitelDesign Principles of an Open Agent Architecture for Web-Based Learning Community.
Quelle(2001), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Simulation; Computer System Design; Distance Education; Educational Development; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Materials; Intelligent Tutoring Systems; Man Machine Systems; World Wide Web; Japan
AbstractA Web-based learning community involves much more than putting learning materials into a Web site. It can be seen as a complex virtual organization involved with people, facilities, and cyber-environment. Tremendous work and manpower for maintaining, upgrading, and managing facilities and the cyber-environment are required. There is presented an inevitable choice to use various agents to assist or replace people to a certain extent for the work in a virtual learning community. There is a strong need for the development of the designated architecture for integrating and using various agents. This research focuses on developing an open agent architecture that can easily integrate developed agents into a learning system and flexibly modify the agents with permission. This paper describes the design ideas of such desired architecture, demonstrates how the architecture system works, and explains three agents--the scheduling agent, the friend-making agent, and the Web-course management agent--in a Web-based learning system called University21. (Contains 10 references.) (MES)
AnmerkungenAssociation for the Advancement of Computing in Education (AACE), P.O. Box 2966, Charlottesville, VA 22902 ($40, AACE members; $50, nonmembers). Tel: 804-973-3987; Fax: 804-978-7449; Web site: http://www.aace.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: