Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiley, Karen L.; Stern, Barbara Slater
TitelProblems and Possibilities of Web-Based Instruction: Transforming Social Studies Methods and Practice.
Quelle(2001), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Educational Research; Electronic Classrooms; Higher Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Social Studies; Technology Integration; Web Based Instruction
AbstractThis paper focuses on the use of Web-based instruction in social studies methods. The paper examines how Web-based instruction can transform teaching and learning and explores the problems and possibilities involved with electronic classrooms, including Web-supported instruction. Based upon an earlier study involving online instruction, that Web-based instruction (comprehensive online instruction) and Web-supported instruction (teacher meets class but instruction is supported by the Web) can be transformative enterprises meeting the high expectations of teaching and learning for the instructor and student. The James Madison University (JMU) in Virginia served as a case study for examining Web-based instruction for social studies methods courses. It describes the University and explains how this particular type of instruction is used in different courses. The paper concludes that the possibilities of Web-supported instruction in social studies methods classes are infinite, but cautions that significant problems are to be encountered for a smooth electronic experience between teacher and student. (Contains 24 references.) (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: