Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLightburn, Millard E.; Fraser, Barry J.
TitelClassroom Environment and Student Outcomes Associated with Using Anthropometry Activities in High School Science.
Quelle(2002), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Biology; Classroom Environment; Data Collection; Data Interpretation; High Schools; Inquiry; Science Instruction; Student Attitudes
AbstractThe study involved implementing and evaluating activities that actively engage students in the process of gathering, processing and analyzing data derived from human body measurements, with students using their prior knowledge acquired in science, mathematics, and computer classes to interpret this information. In the classroom activities involving human body measurements, students used science process skills such as collecting data, organizing and interpreting data, measuring, observing, predicting, reasoning, and thinking. Students integrated concepts in science, mathematics, and statistics, using technological tools (graphing calculators, computers) to process information. The purpose of this research was to evaluate these student-centered activities in terms of performance assessment, student attitudes, and perceptions of science classroom environment. The study has the potential to help other science teachers to apply these ideas in their classrooms, and it contributes an interesting application of classroom environment assessments in the evaluation of educational innovations. (Contains 49 references.) (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: