Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKirst, Michael W.; Bird, Robin L.; Raizen, Senta A.
InstitutionNational Inst. for Science Education, Madison, WI.
TitelTensions between Mathematics and Science Content Standards and Local Politics. Occasional Paper.
Quelle(1997), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Mathematics Education; National Standards; Politics of Education; Science Education
AbstractThis Occasional Paper uses historical and recent concerns about mathematics and science content standards to demonstrate conflict and tensions that surround the process of setting standards. The tension between flexible and specific standards is analyzed. No simple recipe will resolve differing viewpoints, but this Occasional Paper analyzes key actors and provides guidance for reaching consensus. While subject matter specialists are an important component of any resolution, this Occasional Paper stresses the multiple perspectives that must be considered. (Contains 19 references.) (Author/YDS)
AnmerkungenWisconsin Center for Education Research, 1025 W. Johnson Street, Room 242, Madison, WI 53706 ($3.50). Tel: 608-265-9698; Fax: 608-262-7428; e-mail: niseinfo@macc.wisc.edu. For full text: http://www.wcer.wisc.edu/nise.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: