Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRobinson, Violet B. (Hrsg.)
InstitutionCalifornia Kindergarten Association, Roseville.
TitelKindergarten Education: Theory, Research, and Practice, 2001-2002.
Quelle6 (2001) 1-2, (124 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAutism; Cognitive Development; Cross Cultural Studies; Educational Practices; Family School Relationship; Higher Education; Inclusive Schools; Kindergarten; Kindergarten Children; Literacy Education; Parent School Relationship; Play; Preschool Curriculum; Preschool Teachers; Primary Education; Teacher Student Relationship; Theories; Writing Instruction
AbstractThis document is comprised of the two issues of a biannually published journal featuring research studies, theoretical essays, and classroom practice articles about the development and education of kindergarten children as well as occasional articles concerning preschool and the early primary grades. The Spring/Summer 2001 issue contains the following articles: (1) "Supporting Diverse Voices in Young Children's Texts: Writing as a Space for Children To Play at Naughty and Nice" (Barbara Henderson); (2) "Lessons Learned: A Cross-Cultural Study of Teaching" (Ana M. Serrano); (3) "Last Class Notes" (Lilian G. Katz); and (4) "Shared Enactment: A Meaning-Oriented, Socially Interactive, Skill-Based Approach to Literacy" (Janet Wallace). The Fall/Winter 2001-2002 issue contains the following articles: (1) "Home as Partner: The Shared Connection" (Nancy Lee Cecil); (2) "The Thinking Child: An Interpretational Research Study" (Jackie L. Imbimbo); and (3) "What Do I Need To Know about Including a Young Child with Autism in My Kindergarten Class?" (Steven E. Daley and Maurine Ballard-Rosa). (KB)
AnmerkungenCalifornia Kindergarten Association, 3013 Douglas Blvd., Suite 132, Roseville, CA 95661-3846 (members, $5; non-members, $8). Tel: 916-780-5331; Fax: 916-780-5330; e-mail: cka@ckanet.org. Web site: http://www.cka.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: