Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnyder, Vivian; Hackett, Rachelle Kisst; Stewart, Mark; Smith, Douglas
TitelPredicting Academic Performance and Retention of Private University Freshmen in Need of Developmental Education.
Quelle(2002), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; College Entrance Examinations; College Freshmen; Developmental Programs; Grade Point Average; High School Students; Higher Education; Prediction; Private Colleges; School Holding Power; Scores; Sex Differences
AbstractThis study examined the academic success and retention of first-year college students at a small private university to determine which variables (among the following: gender, high school grade point average (GPA), Scholastic Assessment Test (SAT) verbal and quantitative scores, and indicators of placement into developmental courses) were predictive of three outcomes: (1) academic achievement during the freshman year; (2) retention to the second year; and (3) the combination of retention and university GPA greater than or equal to 2.5. Results for 666 students in 3 years confirm the findings of other studies, in which GPA at the end of the first year is associated with gender, high school GPA, and verbal and quantitative SAT scores; however, the type of skills development needed by the student--a course in reading, writing or mathematics--was not predictive of academic achievement or retention. These findings are discussed in light of the developmental program offered at the institution. (Contains 1 figure, 4 tables, and 22 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: