Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for Mental Health in Schools.
TitelAffect and Mood Problems Related to School Aged Youth. An Introductory Packet.
Quelle(1999), (92 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adjustment (to Environment); Affective Behavior; Behavior Modification; Counseling Techniques; Depression (Psychology); Drug Therapy; Elementary Secondary Education; Emotional Problems; Intervention; Mental Health; Moods; Resource Materials; Suicide; Youth
AbstractThis introductory packet provides an introduction to affect and mood problems, framing the discussion within the classification scheme developed by the American Pediatric Association. Included is information on the symptoms and severity of a variety of affect and mood problems, as well as information on interventions ranging from environmental accommodations to behavior management to medication. The packet is divided into six sections. Section 1 highlights the classification of affect and mood problems. Sections 2 and 3 provide a discussion of the broad continuum of anxiety problems and a quick overview of some basic resources. Section 4 presents interventions for affect and mood problems, including accommodations to reduce problems, behavior management, and medication. Section 5 presents additional resource aids on depression, bipolar disorder, and suicide. Section 6 contains a discussion on keeping affect and mood problems in broad perspective. The packet concludes with a brief list for further reading, as well as a list of agencies that can provide additional information. (GCP)
AnmerkungenSchool Mental Health Project, Center for Mental Health in Schools, Box 951563, Los Angeles, CA 90095-1563. Tel: 310-825-3634; Fax: 310-206-8716; e-mail: smhp@ucla.edu. For full text: http://smhp.psych.ucla.edu/intropak.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: