Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Sylvia S.
TitelThe Effects of Peer Social Behavior on the Motor and Social Responses of Preschool Children with Severe Disabilities in Childcare Settings.
Quelle(2000), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Day Care; Inclusive Schools; Interaction Process Analysis; Interpersonal Competence; Motor Development; Peer Relationship; Play; Preschool Children; Preschool Education; Role Playing; Severe Disabilities; Social Development; Social Integration
AbstractThis study assessed the effects of social interaction with nondisabled peers on the motor and social responses of two preschool children with severe disabilities in separate inclusive child care settings. A multiple baseline design across motor response was used to assess the effects of the peer training intervention. Peer training included direction and explanation, role play with trainer, role play with other peers, role play with puppets, and games modified to be affection activities. The children with disabilities showed overall increases in targeted motor responses, maintenance of social and motor behaviors, as well as generalization of social behavior to peers who were not trainers. This investigation provides evidence that when encouraged by peers, young children with severe disabilities can improve motor responses and that the opportunity for motor as well as social development exists in the typical play and socialization experiences found in child care settings. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: