Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnyder, Sarah A.
InstitutionWorld Resources Inst., Washington, DC.
TitelEnergy, Atmosphere, and Climate. Teacher's Guide to World Resources. Comprehensive Coursework on the Global Environment.
Quelle(1994), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1076-7614
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Citizenship; Climate; Conservation (Environment); Developed Nations; Development; Ecology; Energy; Energy Education; Foreign Countries; Global Education; Interdisciplinary Approach; International Cooperation; Natural Resources; Secondary Education; Social Studies; Sustainable Development; Teaching Guides; Africa; Asia; Mexico; South America
AbstractThis teacher's guide presents teaching suggestions and presentation materials about how daily human activities, such as energy use, add pollutants to the atmosphere. The lesson is divided into seven parts and can be taught in two or more class periods. Student handouts include: (1) "Total Energy Use by Fuel Type, 1991"; (2) "Facts about Air Pollution"; (3) "Facts about Global Warming and Ozone Depletion"; and (4) "Reducing Carbon Emissions." Transparency masters are titled: (1) "Trends in Global Energy Consumption"; (2) "How the Greenhouse Effect Works"; (3) "Contributions to Global Warming"; (4) "Global Fossil Fuel Consumption, 1950-90"; (5) "Atmospheric CO2 Concentrations, 1860-1990"; (6) "The Greenhouse Index: 10 Countries with the Highest Greenhouse Gas Emissions, 1991"; (7)"Stratospheric Ozone Depletion, 1979-1991"; (8) "Number of Vehicles in the World"; and (9) "Energy Intensities in Developed Countries." (EH)
AnmerkungenWorld Resources Institute, 1709 New York Avenue, NW, Washington, D.C. 20006. Tel: 202-638-6300.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: