Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlson, Lynn
InstitutionEditorial Projects in Education, Inc., Washington, DC.
TitelChildren of Change. 2000 & Beyond: The Changing Face of American Schools.
Quelle20 (2000) 4, (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDiversity (Student); Elementary Secondary Education; Immigrants; Minority Group Children; Population Trends; Poverty; Public Education; Racial Differences; School Demography; Tables (Data)
AbstractThis issue begins a five-part series that uses demographic projections as the starting point for examining some of the forces that will shape public education in the years ahead. It provides an overview of broad demographic trends, including the growing number of school-age youngsters, the increasing diversity of the student population, and the large number of children still living in poverty. After "Children of Change: Overview," the report discusses "School-Age 'Milleni-boom' Predicted for Next 100 Years"; "Minority Groups to Emerge as a Majority in U.S. Schools"; "Mixed Needs of Immigrants Pose Challenges for Schools"; and "High Poverty among Young Makes Schools' Jobs Harder." Each section includes a variety of charts on such issues as: population trends; minority populations on the rise; the new minority (non-Hispanic whites); the largest foreign-born populations in the United States; where immigrants are settling; parents' education levels; child poverty by state; children in working-poor families; and child poverty by race and ethnicity. (SM)
AnmerkungenFor full text: http://www.edweek.org/sreports/special_reports_fullULlist.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: