Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarvey, Sharon
TitelA Decade of Change for Tertiary Education and Science Research in New Zealand: Who Benefits?
Quelle(1999), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEconomics; Foreign Countries; Government Role; Higher Education; Public Policy; Research; Science Education; New Zealand
AbstractThe paper considers the key changes in tertiary education research and the national science regime under neo-liberal governments in New Zealand. It tracks the moves in both systems towards mounting contestability and integration for increased economic performance. This investigation questions whether government policies around knowledge production will be successful in giving New Zealand entree into the much touted "knowledge society" and whether this is a desirable goal for the country, anyway. Finally, it looks at the other possibilities for the production of knowledge and the conditions within which it occurs. (Contains 45 references.) (Author/SAH)
AnmerkungenFor full text: http://www.aare.edu.au/99pap/har99064.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: