Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDockett, Sue; Perry, Bob
TitelStarting School: Effective Transitions.
QuelleIn: Early Childhood Research & Practice, 3 (2001) 2, (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildhood Attitudes; Foreign Countries; Parent Attitudes; Program Design; School Readiness; Student Adjustment; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Transitional Programs; Young Children; Australia
AbstractThis paper focuses on effective transition-to-school programs. Using a framework of 10 guidelines developed through the Starting School Research Project, the paper provides examples of effective strategies and transition programs. In this context, the nature of some current transition programs is questioned, and the curriculum of transition is problematized. In particular, the paper raises issues around who has input into such programs and who decides on appropriate curriculum. (Contains 25 references.) (Author/LPP)
AnmerkungenFor full text: http://ecrp.uiuc.edu/v3n2/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: