Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKatz, Lilian G. (Hrsg.); Rothenberg, Dianne (Hrsg.)
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Champaign, IL.
TitelEarly Childhood Research & Practice: An Internet Journal on the Development, Care, and Education of Young Children, Fall 2001.
Quelle3 (2001) 2, (126 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1524-5039
SchlagwörterEarly Childhood Education; Educational Practices; Educational Research; Electronic Journals; Hypermedia; Internet; Multicultural Education; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Picture Books; Professional Development; Student Projects; Teaching Methods; Transitional Programs; Writing Instruction
AbstractEarly Childhood Research and Practice (ECRP), a peer-reviewed, Internet-only journal sponsored by the ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education (ERIC/EECE), covers topics related to the development, care, and education of children from birth to approximately age 8. This issue of ECRP contains the following major articles: (1) "Examining Multicultural Picture Books for the Early Childhood Classroom: Possibilities and Pitfalls" (Jean Mendoza and Debbie Reese); (2) "Starting School: Effective Transitions" (Sue Dockett and Bob Perry); (3) "Professional Growth Reconceptualized: Early Childhood Staff Searching for Meaning" (Alma Fleet and Catherine Patterson); (4) "The Synthesis of Writing Workshop and Hypermedia-Authoring: Grades 1-4" (Michael Seth Mott and Jeannine M. Klomes); (5) "Building Equitable Staff-Parent Communication in Early Childhood Settings: An Australian Case Study" (Patrick Hughes and Glenda MacNaughton); and (6) "Purposeful Learning: A Study of Water" (Becky Dixon). The issue concludes with an ERIC database search on multicultural education and children's picture books and a description of new ERIC/EECE publications and activities. (LPP)
AnmerkungenFor full text: http://ecrp.uiuc.edu/v3n2/index.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: